Tack till min maniska sida

 
Signe hjälper till! Hoppas hon inte hjälper till på fler väggar...

I lördags bestämde vi (läs jag) spontant (efter månaders planering) att vi skulle passa på att tapetsera om Signes rum. Tapeten där inne var långt från min stil och passade inte i ett barnrum, dessutom var den mörk och gjorde ett mörkt rum ännu mörkare.

Jag trodde i min enfald att det bara skulle vara att tapetsera över sittande tapet med den nya. Läste sedan att trycksvärta kunde gå igenom nya tapeten. Den gamla är svart med svarta blommor och den nya kommer ha vit bakgrund. Den gamla måste ned.

Vi hade i ett naivt ögonblick trott att vi skulle tapetsera igår. I stället stod jag från åtta på morgonen till fyra och slet maniskt ned tapet. Tackar för att det bara var en fondvägg, och Mathias tackade min maniska sida! Mathias hade Manfred och jag blängde bittert på dem när jag kom på dem med att sova.

Idag har jag ont. Ont i mina överansträngda armar. Ont till och med när jag inte rör dem.

Signe var så söt. Hon kom in i rummet och tittade på sönderrivna väggen och sa ”Hoppas jag blir glad när det är klart!” med eftertryck i rösten.

I kväll ska tapeten upp. Berit kommer hit och hjälper oss passa barn.


Tycker redan rummet ser bättre ut i det rysliga skick det är i nu. Det är redan lite ljusare och med nya tapeten kommer det bli ännu ljusare.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha galning, hoppas det blir fina tapeter! Du får visa sen! Love frågade efter Single idag som han kallar Signe, vi får ses snart med stora barnen med. :)



Kram

2012-02-13 @ 15:59:20
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0