Fegar ur och kör en Filifjonka

Ja Johanna, jag vet att jag suger på att uppdatera bloggen men nej Johanna jag tänker inte svara på din utmaning. Läser gladeligen andras kedjebrevsutmaningar fyllda med sanningar men är för snål för att bidra med en egen självutlämnande lista. Däremot kontrar jag gärna med en fegare variant av karaktärsbeskrivning och gömmer mig bakom Mumundalens Filifjonka. Googlade Muminfigurer och kan inte annat än att erkänna att jag och Filifjonkan är ganska lika. Kunde inte beskrivt mig själv bättre och konstaterar att Filifjonkan låter som en underbar peron.

Filifjonkan är Muminfamiljens raka motsats. För henne är livet mest bekymmer och plikter. Hon tycker att mycket är besvärligt och jobbigt. Hon förstår inte hur muminmmamma kan låta främmande djur bo i huset. Hon går alltid klädd i en kappa och har en liten mössa på huvudet. Mössan har en liten pingla som pinglar när hon går. Om hon är ledsen så hänger pinglan neråt och är hon glad så står den uppåt. Filifjonkan älskar att städa och hålla rent runt om kring sig och hon hatar damm och malar och så fort hon får chansen så städar hon. Hon tycker att man ska hålla ordning på sina saker och vara rädd om det som är värdefullt. Filifjonkan tycker inte om sina släktingar men hon blir ledsen när inte kommer och hälsar på.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha visste att du inte skulle svara men tänkte att under kunde ske. ;)

Men tycker lika mycket om dig för det och vet inte om jag ser dig som Filifjonkan, men säger du det så.. :)

Kram!

2012-01-08 @ 18:18:17
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: karin

Haha, så sant så sant =) Du e rolig du. Pöss

2012-01-09 @ 21:15:37
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0