Läppe

I helgen har vi varit i Läppe. Inger har legat på plus och Signe har krävt att hon ska göra allt ”Nej, inte du! Mormor ska hjälpa mig!” så jag har haft lite semester.


Bild på Inger och Signe som läster fågelboken och lyssnar på tillhörande fågelljud. Signe älskar den boken och den ska läsas varige besök och helt hela tiden. Hon har lärt sig några fåglar och pekade på en träfågel som står i fönstret och sa där är en fiskljuse. Hon kallar hägern för högern och tyckte att Näktergalen var intressant eftersom Askungen sjunger om den och Askungen är favoritfilmen.

På lördagen var vi in till Vingåker och gick på Outletten. Mathias köpte jeans och jag köpte en hel hög med strumpor åt baren samt bytte ett par stövlar som jag fått i julklapp av mamma. Vi passade på att handla och Manfred fick sitta i kundvagn för första gången. Signe var kvar hemma med Inger så platsen i vagnen blev ledig.






Vi har gått Läppegårdsrunda och tittat på hästen också.


På lördagkvällen låg jag deckad i soffan och la mig tidigt med ont i huvudet. Manfred tyckte att det var mysigt att sova nedbäddad i soffa med täcke och allt.

På söndagen lagades det gryta under tiden som jag kröp omkring ute med kameran i högsta hugg.

Signe skrek ledset när vi skulle åka hem. Hon ville stanna men kunde också gå med på att ta med Inger hem till oss. När det inte blev något av alternativen tjöt hon högt med somnade snart och var glad igen när vi kom hem.


Kommentarer
Postat av: Erica

Låter som en mysig helg. Söta ni är när ni ligger och sussar i soffan :)

2012-01-10 @ 00:14:57
Postat av: Johanna

Jaaa vill parta, dags att lära Freja ta flaska (om det går). Jag måste komma ut och se annat folk än bara en slit Johanna i spegeln, haha.

Sista bilden på er är så mysig! :)

2012-01-12 @ 22:04:33
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0