Ullrik

Efter att Mathias sagt se magiska orden ”Ja… du får väl höra av dig om katten då…” tog det inte lång tid innan jag mailat hälften av alla Blockets kattanonser. Surfat katt har jag gjort i några år och varje vår eskalerar sökandet efter mister right. Mina små habegär döps och visas upp för en sammanbiten Mathias. Han har inte vågat erkänna att även han tycker att katterna är jättefina för så fort han har visat minste intresse har jag gått i gång på hög varv. Man kan sammanfatta det som om jag har tjatat i två år och NU ÄNTLIGEN ska vi hämta min tingade Ullrik.

Mitt sökande slutade för en vecka sedan då jag fick syn på en annons jag missat. En sjumånaders kastrerad hankatt av rasen Maine Coon vaccinerad chippad och jätte fin. GosNos Ullrik (GosNos är stamnamnet på katteriet).

I måndags var vi och besökte Ullrik och lämnade handpenning. Katten kom fram och hälsade när vi kom, han lät sig klappas av en väldigt entusiastisk Manfred och kollade coolt in oss. Lugn och väldigt vacker.

Nu längtar jag tills på torsdag då vi ska hämta hem honom. Vi väntar med att hämta för vi ska till Läppe och vill inte släpa runt på en ny hämtad katt.

Kattlådan står redan och väntar och jag har ställt fram matskålarna.

Ber en stilla bön att detta ska gå bra…

Lånat bild från GosNos hemsida.

Min vackra helsvarta kisse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0