Lite nytt om Manfred


Bild på badpojken under klippningen.

Klippte håret på Manfred för andra gången. Placerade runtkryparen i diskhon. Han älskar att bada och brydde sig inte att jag vandaliserade håret på honom. Han såg riktigt luggsliten ut ett tag men fick tillsist ordning på det. Klippte det kort men lite längre mitt på huvudet och fram mot luggen. Hippt ska det va.

Lite Manfred nytt är att han säger titta. Han har sagt det i några veckor. Så första ordet blev titta. Han använder det entusiastiskt när vi läser pekböcker och så kuttrar han förtjust när vi berättar vad han pekar på. Det händer att han härmar ord, han har bland annat sagt råtta och pappa direkt efter att jag sagt det. Men räknar det inte efter som det bara är en direkt efterapning av ljudet. Vill att han använder orden i ett sammanhang innan jag ger Mathias (eller råttan) äran att han kallar dem.

Han kryper fort med ett ”hasben” vikt under sig och ett ”putta på ben”. Ser ut som en liten apunge.

Han ställer sig lätt mot saker och kan gå lite trevande längs med bordskanten. När han är riktigt äventyrlig byter han från bordet till soffan.

För några dagar satte han sig upp (i sängen) för första gången. Han ställde sig alltså innan han satte sig.

Kan skryta med att han inte bara lägger runda klossar i rätt hål utan också de fyrkantiga. De trekantiga är fortfarande ett nysterie.

Ny favoritlek är att rita på Signes ritbärda.



Karin: Jag tycker Manfred är lik Hektor på den övre bilden.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men sötaste killen, vi saknar er!

2012-03-01 @ 23:00:31
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: karin

Guuuud så din han är, jag dör =) Underbaraste plutt, saknar er också =). Jo, lite lik är han allt, va roligt att se. Pöss på er

2012-03-02 @ 05:43:29
URL: http://onelifetolive.blogg.se/
Postat av: karin

fin ska det självklart stå=)

2012-03-02 @ 05:44:06
URL: http://onelifetolive.blogg.se/
Postat av: Berit

Vilken sötnos, det blev jättebra !

2012-03-02 @ 12:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0