Inskolning, hattparad och besök hos kompis

I tisdags började vi skola in Manfred på dagis. 30 min om dagen första veckan och eftersom jag är med har allt gått bra, han tycker att det är kul med både saker och barn. Jag gör mitt bästa med att hålla humöret uppe och tvinga bort instinkten ”ta barnet och spring”, vill inte lämna honom än! Men det känns lite bättre nu när vi är igång med inskolningen än vad det gjorde innan. Inskolning av mig också förmodar jag. Vet dock inte om jag kommer kunna gå ifrån honom om han börjar gråta när jag ska lämna. Jag kommer gå av på mitten!



Det var hattparad på dagis idag och Signe ikläddes sommarhatt. Den ena underliga huvudbonaden efter den andra passerade förbi samtidigt som barnen sjöng sommarsånger. Det bjöds på lekar och glass också. Signe var helnöjd.



Ironiskt att det skulle vara hattparad på Manfreds inskolning. Han som har fobi för huvudbonader. Manfred reagerade till och med starkt på att Mathias klippt sig… men det är några månader sedan. Efter idag kan jag nog anta att fobin är botad för han brydde sig inte om de hattklädda barn.



Efter dagis gick vi hem till en dagiskompis och lekte i hennes lekstuga och fikade på altanen. Trevligt med folk som har utemöbler på sin altan.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh Manfred är så lik Mathias! Skönt att det går bra, hoppas det fortsätter så. Jag grät evighet efter jag lämnade en gråtandes Love första gången, tur att de inte minns det och att det går över. :) Han har ju Signe som vakar över honom. :)



Ni får lägga ut lite filtar på altanen och sitta där och fika. ;)

2012-05-24 @ 20:23:01
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack, snart ska vi fira både dina och mina prestationer! :D



2012-06-02 @ 21:38:04
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Och jag kräver lite ny läsning härinne! Vill ju veta hur det går för Manfred på förskolan, hur Signe tycker om att lillebror går på samma avdelning och om du har börjat jobba än! Skriiiiiiv. :D

2012-06-02 @ 21:39:20
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0