Skryta om Signe som skriver

Signe har börjat visa intresse för bokstäver. Hon ritar bokstavsliknande krumelurer och blir överförtjust när jag då och då kan läsa ett ord bland dem. Idag fick jag henne att apa efter när jag skrev pappa (för att smöra). Signe tittade noga och skrev sedan bokstav efter bokstav som jag ljudade ut och pekade på. När jag sedan sa M eller P eller någon av de andra vi just övat på kunde hon peka ut dem på pappret. Så impad över mitt lilla geni.
Fnittrade själv över hur pretentiös en lördagsmorgon blev här om veckan. Signe började dagen med att skriva mig lappar och öva bokstäver, sedan tittade vi på Disneys klassiskmusik illustrerade film Fantasia samtidigt som hon målade oljemålning på duk.
Bild på Singes målning till sin farmor. Tavlan är bara någon cm stor. Signe och grannflickan fick varsin mini duk och målade sedan med acryl.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jisses vad duktig hon är och så jäkla söt, fina lilla Signe!

2012-11-24 @ 21:15:32
URL: http://silverdraken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0